- Roudnice nad Labem
- RASTENBERGER s.r.o.
-
Benefity:
Personální audit je proces, při kterém dochází k podrobnému analyzování chodu společnosti z personálního hlediska.
Personální audit si společnosti mohou dělat s využitím interních zdrojů nebo si najmout třetí stranu, která personální audit ve vaší společnosti uskuteční.
Využití interních zdrojů je zárukou znalosti společnosti, interních procesů a jednotlivých zaměstnanců; nevýhodou může být subjektivita, nedostatek času se auditu věnovat, a právě zmíněná znalost společnost a profesní “slepota”.
U externí společnosti je výhodou znalost auditních procesů, v některých případech je výhodou i neznalost zaměstnanců a procesů a jiný pohled na ně; značnou nevýhodou je vyšší náklad. Kladete si otázku: "Personální audit a cena?" Cena za personální audit se pohybuje v desítkách tisíc.
Obě varianty mají své plusy i mínusy. Ať již zvolíte interní či externí zdroje, je mimořádně důležitá komunikace uvnitř společnosti, aby zaměstnanci věděli, co a proč se dělá, a nepropadli panice, že “na ně míří” personální audit.
Níže uvedené informace můžete brát jako personální audit vzorový.
Jste personalista či personalistka a chcete dostávat tipy a užitečné informace? Přidejte se do naší Linkedin skupiny JenHR – Meeting room o personalistice, kde vedle tipů můžete konzultovat vaše dotazy s naší HR expertkou.
Zjistěte možnosti inzerce |
Pravidelně! Jako všechny audity, finanční, audit bezpečnosti a další. Neplatí, že personální audit je aktivita pro snížení počtu zaměstnanců a že se dělá jen ve firmách, kterým se nedaří. Naopak, společnosti, kterým se daří, jej dělají pravidelně, aby se jim stále dařilo být těmi nejlepšími na trhu.
Cílem personální auditu je zjistit, jak zdravá vaše společnost je, v jakých oblastech si vede dobře, a naopak v jakých oblastech by bylo vhodné přidat a jak zlepšení dosáhnout.
Cílem personálního auditu není jen na případný problém poukázat, ale také přijít s návrhem řešení, spolupracovat na jeho vyřešení a následné kontrole, že se nově zavedenému daří.
Odpověď je jednoduchá, vše, co souvisí s lidmi, a to je ve firmě téměř vše. Pojďme se podívat na klíčové oblasti personální auditu, které byste do auditu měli vždy zahrnout:
Základní kroky personálního auditu, které se mohou v jednotlivých společnostech lišit, jsou:
Při prvním personálním auditu si neklaďte ambice vyřešit vše, na co přijdete. Připravte si plán, stanovte si priority a postupně zlepšujte svou společnost.
I když se tento audit jmenuje personální, neleží na bedrech pouze personálního oddělení. Požádejte vedení společnosti o podporu. Cílem celé společnosti by mělo být, aby audit byl úspěšný, aby byly objeveny nedostatky a tyto byly odstraněny.
Publikováno 31. července 2023
Pracovní portál JenPráce.cz provozuje